Saturday, July 26, 2008

'Back to SChool' Pt3

Sehingga hari ini, 26hb Julai 2008, hanya 32 orang sahaja yang didaftarkan akan naiki bas 'balik ke sekolah'. Dari jumlah tersebut hampir 10 orang adalah spouse and children...Sambutan yang sangat mengecewakan selepas commitment yang tinggi pada mulanya.
Ada yang akan balik dengan flight, dan ada yang akan berkereta ke Pengkalan Chepa. Yang lain, ada yang mempunyai 'other obligations' dan ada yang 'tengok dulu la'....
Secara kasar, 60 Gus dari Pantai Timur dan 45 Gus dari Pantai Barat akan berkumpul di SMSPC pada 2hb Ogos ni. Walaupun jumlahnya melebihi jumlah yang hadhir pada 188 iaitu 102 org, kita sepatutnya mencapai angka yang lebih tinggi memandangkan usha-usha susulan telah dibuat selepas 188!
Usaha dibuat ole Gu-Gu KB dan KL adalah usaha yang sangat murni...menyediakan satu flatform untuk berbakti pada SMSPC dan mengukuhkan ikatan antara GUs Perintis. Sepatutnya sokongan penuh diberi pada AJK KB, at least to show the gratitude on the effort been done.
Lain manusia lain adabnya. Harapnnya Gus di KB tidak serik dengan telatah-telatah Gus Perintis dan teruskan usha murni tersebut. The show must go on....

No comments: